RSS Feed

Pieejams pētījums par mācīšanās rezultātu nozīmi profesionālās izglītības vadībā

2014.gada pavasarī doktora zinātnisko grādu vadībzinātnē ieguva mūsu kolēģe Gunta Kinta, kura aizstāvēja promocijas darbu „Mācīšanās rezultātu nozīme profesionālās vidējās izglītības vadībā”. Promocijas darbā profesionālās izglītības vadība tiek pētīta profesionālās izglītības iestāžu efektivitātes, profesionālās izglītības pievilcības un audzēkņu mācību motivācijas kontekstā.

Promocijas darba mērķis ir izpētīt, kāda ir un kāda varētu būt mācīšanās rezultātu nozīme profesionālās izglītības vadībā, un noskaidrot, kā notiek pāreja uz izglītības procesu un audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšanu, kas balstīti uz mācīšanās rezultātiem. Empīriskā pētījuma bāze bija Latvijas profesionālās izglītības iestāžu 1837 audzēkņi, 18 skolotāji un 10 darba devēji, kuri sadarbojas ar profesionālās izglītības iestādēm, piemēram, nodrošina audzēkņu mācību praksi. Promocijas darbā ir izstādātas: 1) praktiskas rekomendācijas par mācīšanās rezultātu un tiem atbilstošu audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriju veidošanu profesionālajā izglītībā; 2) eksperimentālas profesionālās vidējās izglītības programmas izvēlētas daļas, t.sk., audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriji, kas balstītas uz mācīšanās rezultātiem; 3) iespējamais scenārijs, kā varētu notikt pāreja uz mācīšanās rezultātos balstītu profesionālās izglītības procesu un audzēkņu mācību sasniegumu vērtēšanu, t.sk., mācīšanās rezultātu pieejas SVID analīzi.

Promocijas darbu lasīt šeit.

Avots:Latvijas Universitāte

error: Content is protected !!